בדיקת רכב שטח - המדריך המקיף

בשנים האחרונות אנו רואים המון רכבי שטח. הרבה ישראלים גילו את האפשרות לטייל בנוחות ולהגיע למקומות שאליהם קשה להגיע ברגל. אם החלטתם לקנות רכב שטח, ואתם לא סגורים על מה לעשות, הגעתם למקום הנכון. כאן תמצאו מדריך שמלמד מה ואיך צריך לבדוק. חשוב לזכור שבדיקה קבועה נדרשת בכל רכב, אבל עוד יותר ברכב שטח. להיתקע עם הרכב זה לא נעים, אבל בסופו של דבר הגרר יגיע. להיתקע באמצע השטח בלי קליטה, זה כבר סיפור אחר.

החיצוניות במקום ראשון

הבדיקה צריכה להתחיל עם סקירה מקיפה של הצד החיצוני. חפשו סימנים לנזק כמו שקעים או שריטות, ובדקו האם יש חלודה. דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא הצמיגים. הצמיגים הם נקודת האחיזה היחידה של הרכב בקרקע, והם הגורם הכי משפיע על הנסיעה. אם הצמיגים נראים ישנים או סדוקים, צריך לשים לב. חשוב להבדיל בין דברים שדורשים טיפול דחוף, לעניין קוסמטי. מכה בפח אולי לא נראית טוב, אבל אין לה משמעות בנסיעה. נזקים לשלדה או חלודה משמעותית, זה דבר שדורש טיפול מיידי. חשיבות של השלדה גדולה, מכיוון שזה החלק שמחזיק ונושא את כלי הרכב, וצריך לעמוד בעומסים ובזעזועים.

בדיקה פנימית של הרכב

אחרי הבדיקה החיצונית נעבור לחלקים הפנימיים. החלק הפנימי החשוב ביותר הוא המנוע, ולכן נרים את מכסה המנוע ונבדוק אותו. שימו לב לדליפות נוזלים, חפשו קורוזיה, חיבורים שלא יושבים טוב, רצועות, וצינורות בלויים או רופפים, וכמובן למצב של פילטר האוויר. חשוב לשים לב לעניין הנזילות והרצועות, כדי שלא תגיעו למצב שבו אתם מאבדים יכולות היגוי או בלימה. מבחינת הנוזלים צריך לבדוק את נוזלי ההילוכים, הבלמים, הקירור, וההגה. כל נוזל נמצא במיכל מיוחד משלו. נוזל הקירור מקרר את המנוע, נוזל הבלמים אחראי על העברת הבלימה מדוושת הברקס לגלגלים, נוזל הגה כוח מאפשר לנו להזיז את ההגה בקלות בלי להפעיל את הכוח האמיתי שנדרש כדי לסובב רכב, ונוזלי ההילוכים דואגים לפעולה חלקה של הגיר בלי חיכוך, ומנקים אותו. אם אחד מהם לא ברמה המספיקה או שהוא מלוכלך, יש להחליף או למלא אותו. בדיקה חשובה נוספת היא בדיקת הבלמים, ולכולנו ברור בדיוק למה. היכולת של הרכב לבלום חשובה לא פחות מהיכולת לנסוע, ואולי יותר. בבלמים נבדוק את הרפידות, ונבלום בנסיעה כדי להרגיש רעידות או רעשים. בנוסף, כדאי לבדוק גם את החלק הפנימי, זה שמאפשר לנו נסיעה חלקה. בדקו את המזגן, כי להיות עם הרכב באמצע המדבר בלי מזגן זה לא תענוג. דברים חשובים שצריך לבדוק בפנים הרכב הם לוח המחוונים שנותן לנו מידע על מערכות הרכב, הנורות השונות, ואם יש מערכת מולטימדיה גם אותה. בעולם השטח נהוג לשפצר את הרכב ולהתקין עליו מיגונים שונים שנועדו לשמור על חלקים חיוניים מפגיעות. אם הם קיימים, בדקו האם הם מותקנים בצורה תקינה ומחוזקים כמו שצריך, כדי שהם יהיו רלוונטיים.

חשיבות התחזוקה השוטפת

אם רכשתם רכב שטח, אתם צריכים לזכור שזה רכב שדורש טיפול ותחזוקה שוטפים, ובלעדיהם הוא לא ישרת אתכם כמו שצריך. מלבד הטיפולים השגרתיים, חשוב לבדוק את הרכב אחרי כל נסיעה בשטח, לנקות אותו, ולשמן את החלקים שזקוקים לשימון. חשוב לזכור שזה לא רק עניין של נוחות, אלא גם של בטיחות. את הטיפולים המורכבים יותר שמבצעים במוסך, חשוב לבצע לפי הנחיות היצרן, אבל הטיפול השוטף כמו החלפת שמנים וניקיון זהה לכל רכב שטח.

לאן נוסעים מכאן? לרשתות מכוני הרישוי המובילות...

דינמומטר
טכנוטסט
קומפיוטסט
Rent a Car - השכרת רכב Car Sale - מכירת רכב ליסינג תפעולי

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.

בחזרה לחלק העליון