תחזוקה שוטפת לרכב

הטיפול ברכב לא נגמר בהכנה לטסט. להיפך, אם אנחנו רוצים להגיע למועד הטסט עם רכב תקין ככל האפשר, ורוצים להימנע מבוקרים במוסך במהלך השנה, תחזוקה שוטפת לרכב היא משימה חשובה. הוא מחכה לנו בכל בוקר ודואג להסיע אותנו לאן שצריך, ואנחנו בתמורה צריכים לדאוג שלא יחסר לו שום דבר – לא אוויר, לא שמן ובטח שלא דלק. איך מתחזקים באופן שוטף את הרכב?

המנוע

פתיחת מכסה מנוע אחת לחודש (רק כשהרכב התקרר) ובדיקה ויזואלית יכולה לעזור. מה ניתן לגלות כשפותחים מכסה מנוע? נזילות, אם ישנן, וריח שרוף. אם פותחים את מכסה המנוע מיד כשמדליקים את הרכב, ניתן יהיה גם לשמוע רעש חריג במידה וישנה בעיה ברכב. מנוע שנשרף הוא הוצאה גבוהה ביותר, ולכן עדיף לאתר תקלות מבעוד מועד על ידי שימוש בחושים שלכם – לראות, להריח ולשמוע.

צמיגים

צמיגים הם אחד החלקים החשובים ביותר ברכב, וביכולתם למנוע תאונה או לגרום לתאונה. התוקף של צמיג הוא בין שנתיים לחמש שנים. צמיג ישן הוא צמיג חלק, שהחריצים שלו חלקים ומשויפים או שמופיעים סדקים ופיצוצים בצדדים שלו. צמיג ישן לא יטיב עמנו בזמן בלימה, האצה, ובטח שלא בחודשים גשומים כשהכביש רטוב. צמיג תקין הוא בעל חריצים עמוקים וצבעו כהה ולא אפרפר. לצד העפת מבט על הצמיגים וטיבם, חשוב להקפיד למלא אוויר בהתאם להוראות היצרן. נסיעה ללא אוויר מספק פוגעת בבטיחות הנסיעה ובנוסף לכך פוגעת באיכות הצמיגים.

מצבר

המצבר מספק לרכב אנרגיה חשמלית והוא שמיש ל-2.5 עד 4 שנים. בלעדיו לא נוכל להתניע את הרכב, וגם לא לבצע פעולות קטנות כמו איתות, הדלת אורות ולמעשה כל מה שכרוך בחשמל. על כל מצבר תוכלו לראות את תאריך התוקף, אך זה מאוד תלוי בשימוש ברכב. אדם שנוסע ברכב מעט מאוד יוכל להאריך את חיי המצבר, ולהיפך. כדי שלא להאיץ במצבר להיגמר, חשוב לבדוק שביציאה מן הרכב לא משאירים אורות דולקים. אמנם ניתן יהיה בעזרת כבלים להחזיר את המצבר לשימוש, אך כשזה קורה במקרים קרובות, כוחו של המצבר נפגע.

בדיקת שמן

השמן הוא חברו הטוב ביותר של המנוע. מחסור חמור בשמן יביא לשריפה של המנוע, ומכאן הדרך להוצאה של 5,000-10,000 ₪, קצרה מאוד. בדיקת שמן יש לעשות אחת לחודש, באופן עצמאי או בתחנת דלק. אם אתם נוסעים ברכב שלכם מרחקים ארוכים מאוד מדי יום, מומלץ לעשות בדיקה כל שלושה שבועות. מילוי של שמן עדיף לעשות כשהרכב קר, כדי להימנע מכוויות.

מים לרדיאטור

מים לרדיאטור הם למעשה נוזל קירור, ששומר על טמפרטורה מאוזנת של המנוע. גם מחסור בנוזל קירור יפגע במנוע ויוביל להוצאה כספית גדולה. כשבודקים שמן, כדאי לנצל את ההזדמנות ולבדוק גם את הרדיאטור.

מים לווישרים

מים לווישרים נועדו בעיקר כדי לשמור על בטיחות. לכולנו קרה שנסענו עם שמשה קדמית מלוכלכת, שהווישרים לבדם לא הצליחו לנקות. שמשה מלוכלכת משפיעה על שדה הראיה, ועלולה לגרום לתאונות. למרות שיש מי שמשתמשים במי ברז, עדיף להשתמש במים כחולים שמיועדים לווישרים – כך מבטיחים את תקינותם לאורך זמן ומשיגים ניקיון טוב יותר של השמשה.

דלק

כידוע, בלי דלק הרכב לא יכול לנסוע. יחד עם זאת, חשוב שלא להגיע לתחנת הדלק בדקה ה-99. בתחתית המיכל, ישנן שאריות פסולת וגושים קטנים אותם הרכב שלכם ממש לא רוצה לשתות. הרגל שכזה יגרום לתקלות במנוע ולבעיות בצינורית הדלק. אם אתם מקבוצת הנהגים שמחכה לרגע האחרון כדי למלא דלק, כדאי לקחת את הרכב למוסך, שם יעשו שטיפה מיוחדת למיכל הדלק שלכם ויוציאו החוצה את כל הפסולת שהצטברה.

תחזוקת הרכב מאריכה ימים

כשם שאנו, כדי להאריך ימים, דואגים לתחזק את הגוף והנפש, כך גם הרכב שלנו זקוק לטיפול באופן שוטף כדי להאריך ימים. באמצעות תחזוקה זו, תוכלו להחזיק ברכבים שאינם מהחדשים בשוק, אך להרגיש כאילו אתם נוסעים על רכבים כאלה. אחת לחודש בצעו בעצמכם מיני טיפול, בו אתם דואגים לבדוק את תקינותם של כל הסעיפים שצוינו מעלה.

לאן נוסעים מכאן? לרשתות מכוני הרישוי המובילות...

דינמומטר
טכנוטסט
קומפיוטסט
Rent a Car - השכרת רכב Car Sale - מכירת רכב ליסינג תפעולי

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.

בחזרה לחלק העליון